AVON przeciwko przemocy
Krzysztof „Diablo” Włodarczyk, Przemysław Saleta, Marek Włodarczyk oraz Robert Kudelski to osoby, które użyczyły swojego wizerunku w kampanii społecznej organizowanej przez AVON, która skierowana jest przeciwko przemocy wobec kobiet. Aż trudno w to uwierzyć, ale w Polsce około 800 tyś kobiet rocznie doświadcza przemocy fizycznej i psychicznej. Kampania ruszyła pod hasłem „Prawdziwy mężczyzna troszczy się o swoich najbliższych”. Akcja „AVON kontra przemoc” organizowana jest przez AVON drugi raz. Partnerami akcji są: Fundacja Feminoteka oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.
Na oficjalnej stronie „AVON kontra przemoc” prezentacja multimedialna przedstawia szokujące statystyki:
- w Polsce co 40 sekund kobieta doświadcza przemocy,
- co 2,5 doby umiera kobieta w wyniku tzw. nieporozumień lub awantur domowych,
- co 15 minut ktoś zgłasza się na policję w sprawie przemocy domowej,
- co trzeci Polak doświadcza przemocy w rodzinie,
- co druga zamordowana kobieta to ofiara przemocy domowej,
- tylko co piąta kobieta, która doświadczyła przemocy domowej zgłasza się na policję,
- 9 na 10 ofiar przemocy domowej, to kobiety lub dzieci do 13-tego roku życia.
To nie pierwsza kampania społeczna organizowana przez AVON. Inną, dużą kampanią społeczną, w której biorą udział m.in. znane osoby i gwiazdy, jest kampania „AVON kontra rak piersi”. W tej kampanii AVON pozyskuje i w całości przekazuje pieniądze ze sprzedaży produktów z różową wstążeczką na walkę z rakiem. W chwili pisania tego wpisu AVON informował o zebraniu aż 13,5 mln złotych w kampanii „AVON kontra rak piersi”, a kampania wciąż trwa.
W kampanii „AVON kontra przemoc”, firma będzie pozyskiwała pieniądze ze sprzedaży bransoletek, naszyjników i pierścionków ze znaczkiem nieskończoności „Powiedz STOP przemocy”. Zebrane pieniądze będą przekazywane na realizację kampanii, której celem jest nie tylko pokazanie skali problemu, ale także realna pomoc ofiarom przemocy. Przedmioty te można nabyć u konsultantek AVON.